Postakönyv vezetése
Azokat az iratokat, melyeket postán továbbítunk a címzettnek be kell vezetni a postakönyvbe, mely a postaküldemények feladójegyzékét tartalmazza. A postakönyv kiállítása a központi postázó feladata, ha a szervezeti egység maga foglalkozik a levelek érkeztetésével és feladásával, akkor az erre kijelölt személy végzi a postakönyv kiállítását. Szükség esetén a postán a postakönyvet alá kell íratni, a felbélyegzett levelek ellenértékét a postai alkalmazottnak be kell vezetni. Ha az irattovábbítás a szervezeten belül történik, illetve külső cégnek közvetlenül továbbítják a küldeményt, kézbesítőkönyvet kell alkalmazni. Ebben kell az átvételt aláírással igazolni. A szervezetnél a postakönyvet az arra kijelölt személynek kell vezetnie. Ha központi iratnyilvántartás, postázás működik a szervezeten belül, akkor a feladással megbízott személynek kell kitöltenie a postakönyvet. A felelős személy meghatározása a szervezet működési szabályzata, illetve iratkezelési szabályzata írja elő. Váltson elektronikus postakönyvre, kérjen bővebb tájékoztatást az aranypost.hu weboldalon!
MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.